El ple municipal debatrà una declaració institucional que reconeix l’emergència
climàtica i el grup municipal Compromís ha sol·licitat a l’actual govern municipal
que done suport a les mobilitzacions convocades per al 27 de setembre arreu de tot
l’estat espanyol amb motiu de la crisi climàtica.

La major part de la societat és conscient del greu impacte que el canvi climàtic està provocant i provocarà al planeta, així com al nostre territori. Tenim ja proves clares del efectes que la crisi climàtica està provocant: l’augment de les temperatures, l’augment del nivell del mar, l’aparició d’espècies invasores i de malalties noves, així com l’augment de la intensitat dels esdeveniments com les onades de calor o les pluges torrencials. Tot això, repercuteix en la societat i de manera directa sobre la salut, els ecosistemes, l’economia, inclús en serveis i infraestructures.

«El País Valencià, per la seua disposició geogràfica és especialment sensible a aquest tipus de fenòmens provocats pel calfament global, i pot veure com les regressions de la costa, les sequeres o les pèrdues de biodiversitat als ecosistemes s’agreugen» ha manifestat Marta Escudero, portaveu de Compromís Benicarló.

«No respondre amb suficient rapidesa i contundència a aquesta crisi climàtica i ecològica ens farà pagar una factura molt cara a les generacions actuals i futures. Eixa resposta depèn tant de les institucions i governs com de la pròpia societat civil», assegura la regidora.

Al ple ordinari del 26 de setembre, es debatrà una declaració institucional impulsada per les entitats de l’àmbit de l’ecologia, Friday for Future, APNAL i Alambor. «Si resulta aprovada, es declararà l’emergència climàtica que suposa assumir com a pròpia la responsabilitat d’abordar la crisi ecològica i l’enorme canvi necessari des de les competències pròpies municipals» assenyala Marta Escudero.

Des de Compromís Benicarló, s’ha demanat un pas més a l’equip de govern. «La responsabilitat de les institucions públiques, entre les que es troben els ajuntaments, és estar a l’altura deles necessitats que exigeix el moment. Per això, hem demanat a l’actual equip de govern que mostre públicament el suport a les mobilitzacions convocades per al divendres 27 amb motiu de l’emergència climàtica fent-ne ressò a les xarxes socials institucionals i convocant a la ciutadania, si es considera adient, a les manifestacions previstes per tal de mostrar públicament el compromís del consistori per la sostenibilitat i la greu situació mediambiental del planeta. Una vegada més, la lluita conjunta d’administracions i societat civil, és més potent que les lluites individuals» , conclou la portaveu del grup municipal valencianista.