Avui, dia 1 d’agost, Marta Escudero, regidora de Benestar Social de l’Ajuntament de Benicarló, ha presentat en roda de premsa el pla de prevenció del consum abusiu d’alcohol durant les festes d’agost de la localitat. Un any més, la campanya s’ha plantejat des de la regidoria de Benestar Social amb la col·laboració de diferents entitats, com la Comissió de Festes, la Coordinadora de Penyes i la Creu Roja, i es composa de diferents accions de conscienciació i difusió, incloent cartelleria, enganxines i diferents tipus de merxandatge promocional. El lema de la campanya d’enguany és “Posa-li filtre a l’alcohol”, fent referència al lèxic juvenil de les aplicacions mòbils, i ha estat dissenyada per Maria Martínez. Els eixos de la campanya segueixen la línia dels anys anteriors, un format que a més ha sigut premiat en la seua última edició per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies dins de la campanya de Bones Pràctiques en Drogodependències que premia les iniciatives locals en aquest sentit.

Marta Escudero ha recordat que les festes són un espai per a gaudir i que no cal beure alcohol per a passar-ho bé: “En el cas de la gent major d’edat, no volem fer arribar un missatge repressiu, perquè el alcohol és una droga legal, es pot consumir, però sí alertar sobre els riscos del seu abús. Però si parlem de menors d’edat, el missatge de la campanya canvia totalment i se centra en prevenir el consum d’alcohol i endarrerir al màxim el moment del primer consum”. “Encara que aquestes campanyes centrades en un moment de l’any resulten molt existoses, és important remarcar que no ens limitem a accions puntuals, sinó que són àrees que es treballen durant tot l’any amb accions preventives de llarg recorregut”, ha afegit Marta Escudero durant la presentació.

Durant la roda de premsa també ha intervingut Albert Rodríguez, tècnic de la unitat de prevenció de conductes addictives de l’Ajuntament de Benicarló, que ha mostrat la seua satisfacció pel tercer premi aconseguit per la campanya de l’any anterior i ha explicat les diferents accions d’informació i prevenció de la campanya d’enguany. Per últim, ha intervingut Ana Foix, de la Coordinadora de Penyes, que ha informat sobre la col·laboració de l’entitat en la campanya.