Més de mig centenar de damnificats per la suposada estafa de les preferents en la localitat de Benicarló han sigut esta vesprada els primers a participar en el cicle de xarrades organitzades per ADICAE en col·laboració amb el BLOC al llarg de la província. La iniciativa pretén donar a conéixer la situació legal dels afectats així com assessorar-los en eventuals accions legals. La primera de les xarrades fruit d’esta col·laboració entre el BLOC i ADICAE ha tingut lloc hui a les 18 hores en el MUCBE de Benicarló i ha comptat amb nombrosa afluència de públic, vora 60 persones. Així mateix, el dia 27 a les 18 hores, en la seu del BLOC d’Almassora, en el carrer Constitució 44, tindrà lloc la seguda de les xarrades organitzades conjuntamente entre el BLOC i l’organització d’usuaris de banca.
Cal recordar que col·lectius del BLOC de les comarques de Castelló cediran a l’Associació d’Usuaris de Banca (ADICAE), les seues seus per a organitzar xarrades i assemblees informatives per als afectats per les accions preferents. El BLOC de les comarques de Castelló pretén així col·laborar amb la campanya informativa organitzada per esta entitat de consumidors de productes bancaris que pretén defendre els drets dels milers d’afectats per la suposada estafa de les entitats bancàries.
El BLOC, des de la Diputació de Castelló, va contactar recentment amb esta organització de consumidors amb l’objectiu d’assessorar-se sobre la moció presentada en l’últim ple pels nacionalistes en la Diputació de Castelló perquè la corporació provincial denunciara a Bankia per “dilapidar” el llegat patrimonial de l’arqueòleg Francesc Esteve. Encara que el PP de la Diptuación va rebutjar esta proposta del BLOC i no va poder prosperar, els nacionalistes de Castelló consideren “una obligació prestar tot el suport necessari als milers de damnificats per les males pràctiques bancàries”, segons el portaveu del BLOC en la Diputació, Enric Nomdedéu. Per este motiu, després de la sol·licitud de col·laboració per part d’ADICAE, el BLOC ha posat a la seua disposició seus i locals en les comarques de Castelló per a organitzar xarrades informatives.
En este sentit, a través del BLOC de la Diputació, els col·lectius del BLOC a Vila-real, Benicàssim, Vinaròs. Orpesa i Benicarló han comunicat a ADICAE el seu “més absoluta disposició a col·laborar amb la seua campanya informativa cedint-los els seus locals per a les xarrades”. En altres municipis on ADICAE té previst organitzar assemblees però on el BLOC no disposa de seu, els nacionalistes es posen a disposició d’ADICAE per a “sol·licitar locals o buscar ubicacions per a poder informar els seus conciutadans dels seus drets bancaris i dels passos que s’ha de seguir per a recuperar els seus fons”, segons diu el portaveu del BLOC en la Diputació, Enric Nomdedéu. Així, militants del BLOC en la Vall d’Uixó, en el Grau de Castelló també han facilitat els seus contactes a ADICAE amb l’objectiu de concretar dates i buscar un local disponible per a les convocatòries informatives. “Este acord amb ADICAE transcendix la política i les sigles polítiques, ja que deriva simplement del nostre compromís amb els ciutadans per a la defensa dels seus drets”, explica Nomdedéu.