La regidora de Benestar Social, Marta Escudero, ha presentat el programa d’activitats que s’han organitzat al voltant del Dia Internacional de la Dona, que se celebra el 8 de març. La programació s’emmarca en una estratègia que vol anar més enllà de la data concreta i s’allargarà durant tot el mes de març i part del mes l’abril, amb un objectiu clar: impulsar mesures de conscienciació que permeten focalitzar i treballar la igualtat de gènere. «La situació de les dones ha dit la regidora segueix sense millorar a tot el món, perquè la desigualtat de drets i d’oportunitats persisteix en tots els àmbits, ja siga familiar, social o laboral». «Per tant –ha subratllat Escudero–, el Dia de la Dona manté la seua vigència i ha de servir per donar visibilitat a les dones de tot el món i a la seua realitat».

La programació s’ha plantejat des de perspectives molt diverses, des de l’educativa fins a la lúdica, passant per la cultural, formativa, participativa i esportiva, sense oblidar la vessant institucional que es traduirà en la lectura del manifest el mateix 8 de març, en el qual participaran els grups municipals acompanyats pels centres d’educació secundària, el Centre Ocupacional Ivass, sindicats i la taula de participació.

Paral·lelament, hi haurà exposicions a l’Edifici Gòtic («Dones i desplaçament forçat a Colòmbia», de l’Associació Atelier), i a la Biblioteca («Dones havien de ser: qui eren Las Simsombrero?»), programació especial a Ràdio Benicarló durant tota la setmana del 4 al 8 de març i xarrades al voltant de la igualtat de gènere.

El teatre també tindrà un protagonisme especial, aquest any amb l’obra Las travesuras de Eros, protagonitzada per l’actriu Sandra Rossi (dijous 7 de març a l’Auditori Pedro Mercader). O el gènere documental, amb la projecció de Las que faltaban, que reivindica la figura de la dona en el món de la música (divendres 22 de març a l’Edifici Gòtic).

Enguany, s’han programat diversos tallers que potenciaran la participació del públic: formació sobre noves masculinitats, a càrrec de l’antropòleg David Kaplun (22 i 23 de març), taller d’autodefensa personal, a càrrec de Letícia Pérez Bárcenas (30 de març), o taller col·loqui al voltant del gènere i els mitjans de comunicació, amb la periodista Violeta Tena. I una taula redona sobre dona i discapacitat en col·laboració amb Cocemfe Maestrat (4 d’abril)

I, com no, la Volta a Peu per la Igualtat (31 de març), que arribarà ja a la setena edició. La programació la tancarà una jornada artística i musical que tindrà lloc el 13 d’abril.

Marta Escudero s’ha mostrat satisfeta amb una programació que, ha dit, «és només una part, la més visible, d’un treball continuat que portem a terme durant tot l’any».

Consulteu aquí tota la programació.