Un total de 26 alumnes procedents del Marroc, Ucraïna, Senegal, Algèria i Colòmbia, han rebut este matí de mans de la regidora de Benestar Social, Marta Escudero, els certificats d’aprofitament a les persones que han participat en la última edició de l’Escola d’Acollida a Benicarló. Este programa té com a objectiu posar a l’abast de les persones nouvingudes els recursos que l’Administració i altres entitats disposen, per a així facilitar la seua integració i afavorir la interculturalitat i la convivència.

En paraules de Marta Escudero, “l’escola d’acollida és un espai per aprendre el funcionament, història i cultura del nostre país. El que es pretén és que les persones immigrants, procedents d’un àmbit cultural i geogràfic divers, adquirisquen les capacitats indispensables per a poder relacionar-se amb la societat valenciana d’acolliment i les seues instituciones en les mateixes condicions que qualsevol altre ciutadà.”

Durant el curs, els alumnes reben formació en legislació, estructura política, cultura, geografia i història i els idiomes oficials del País Valencià, així com les implicacions de la diversitat cultural i els valors i regles de la convivència. “Cal agraïr a totes estes persones la voluntat d’integrar-se, i de conèixer més a fons la terra que els acull” ha assenyalat.

“La  integració  és  un  procés bidireccional”, afegeix. Per una banda es necessita la voluntat  de les  persones immigrants  d’integrar-se en la societat d’acollida i per l’altre costat la voluntat de la societat de la societat d’acollida d’acceptar i incluir a les persones immigrants.”

La regidora també ha volgut donar un agraïment al professorat que ha impartit esta Escola d’Acollida, persones qualificades que de manera voluntària s’han oferit a compartir els seus coneixement amb els nouvinguts: “ell són l’altra part de la bidireccionalitat, representen la voluntat de la societat benicarlanda per acollir, i ho fan amb la millor carta de presentació, l’altruisme i ganes de transmetre l’estima per la seua terra”, ha assenyalat.

martaxarra

Escudero ha conclòs la seua intervenció afirmant que, encara que els programes d’escola d’acollida són eines molt positives en el procés integrador de les persones  nouvingudes, no són suficients si no es completen amb polítiques àmplies de gestió de la diversitat, polítiques que es treballen dia a dia des de l’àrea de Benestar Social i l’oficina AMICS (Agència de Mediació per a la Integració i Convivència Social). “Cal una integració real en qüestions bàsiques com la sanitat, la educació, la formació, l’ocupació, etc, i sobretot, el compromís de tota la societat per assegurar que els nouvinguts tinguen una participació completa en la vida pública per tal d’aconseguir una integració plena i real.”