La portaveu Núria Isern retrau que aprofitaren una reclamació com els peatges, en la que es podria haver trobat un major consens, mesclant l’assumpte amb l’eliminació del que VOX considera ‘organismes ideològics sense sentit’ o les subvencions a entitats

BENICARLÓ, 5 de setembre de 2023

La portaveu de Compromís, Núria Isern, ha lamentat que VOX disfressara en forma de moció contra el retorn d’uns possibles peatges per circular per autopistes i autovies, “el que en realitat era una declaració d’intencions del que realment persegueix aquesta formació ultra, com és acabar amb la ideologia que no comparteixen i el control ideològic o censura a entitats que pensen diferent d’ells”.

La moció era un despropòsit sense precedents al Consistori, al mesclar titulars per bastir un argumentari, que ha acabar signant la majoria de dretes del Consistori, que és en definitiva un atac sense estil a la legitimitat del govern i contra les polítiques socials impulsades per les forces del canvi al costat del PSOE al govern de l’Estat i que no comparteix la formació d’Abascal. “Vox no proposa mesures d’estalvi o alternatives als peatges. En la moció es dedica a assenyalar on vol actuar i açò és contra les comunitats autònomes i els organismes que s’han creat en els darrers anys per lluitar contra la discriminació LGTBI+, per recuperar la Memòria Històrica, combatre el canvi climàtic o perseguir la igualtat o el respecte pel territori. Admeten que van contra el pagament d’impostos, contra la despesa social i si: parlen a nivell local d’organismes municipals en el punt 4, de subvencions a entitats que promoguen activitats culturals que per a ells no responen a un criteri de qualitat, sinó de control ideològic. Estan encegats en tothom que no pense com ells”, ha criticat Isern.

Per a Compromís la moció aprovada, (que no deixa de ser un brindis al sol sense cap utilitat pública real que ve d’un xicotet municipi i que no farà canviar d’opinió al Govern central), haurà sigut una pèrdua de temps i un debat estèril. “Això si, ha servit per veure com es destapaven destacats components de Benigazlum, que pareix van abandonant l’equidistància i deixen de ser apolítics amb les propostes de Vox, per molt que els dolga. Tornaríem a votar 100 vegades en contra d’una moció tan mal feta des de Madrid com esta i que arriba a denominar al nostre poble com XXX, sense que ningú es donara compte ni li caiguera la cara de vergonya”, ha conclòs Isern.