Les regidores Marta Escudero qui a més es candidata a l’alcaldia de Benicarló, i Susana Pérez regidora i número 2 en la llista al Congrés, juntament amb la candidata a les Corts Valencianes, Belén Bachero i l’actual senador per Castelló i membre de la Diputació Permanent del Senat, Jordi Navarrete, han recollit este matí les inquietuds i impressions de directius de la cooperativa Benihort. La cooperativa benicarlanda ha estat informada de les iniciatives realitzades a les institucions on Compromís té representació, com son la Unió Europea, Corts Generals i Valencianes, així com les diputacions.

Susana Pérez, numero 2 a la llista del Congrés ha ressaltat el paper del sector primari, que produeix aliments i dóna treball a àmplies capes de la societat benicarlanda i sectors relacionats “el que s’ha de dignificar a nivell local i estatal, com s’està fent a Congrés, Senat i Corts i hem de seguir treballant per frenar l’envelliment del sector i donant suport als joves que es volen introduir en la producció agrària i en este sentit Benihort és un bon exemple de saber fer be les coses i de dinamisme”.

Els representants de la coalició han traslladat al gerent de Benihort, Guillermo Edo i al seu president, Vicent París, un resum de les iniciatives plantejades en la legislatura que ara acaba i que recullen reclamacions de la pròpia cooperativa i del Consell Regulador de la DO de la Carxofa de Benicarló. En paralues de Marta Escudero, “els hem parlat sobre els preus de les entitats d’acreditació, de la llum agrícola,  problemes com el de la Xylella fastidiosa, la taca negra dels cítrics, l’establiment del port de Castelló com a port d’entrada d’importacions de cítrics, el funcionament de l’Agència d’Informació i Control Alimentaris (AICA), la seguretat al camp, els problemes fitosanitaris de les importacions de tercers països o els letals efectes del tractat amb Sudàfrica aprovat per PP, PSOE, Cs i Podem entre d’altres”.