El regidor del BLOC-COMPROMÍS a Benicarló Joan Manuel Ferrer creu que és trist que la Generalitat Valenciana no faça efectives les ajudes que deu al Consell Regulador de la D.O. Carxofa de Benicarló. Segons Ferrer, “era una notícia que ja sabíem però no volíem denunciar-la per a mantindre l’autonomia del Consell Regulador”.En aquest sentit també indicava que tant el regidor d’agricultura Eduardo Arín com el mateix alcalde Marcelino Domingo estan al corrent d’aquesta situació ja que el regidor d’agricultura assisteix a les reunions del Consell de la D.O..
Per altra banda Ferrer comprén les reivindicacions de l’associació d’hosteleria quan reclama més protagonisme de cara a la festa de la carxofa i critica al PP de Benicarló per no treballar suficient per a unir esforços de cara al binomi que es la promoció de la carxofa benicarlanda i la gastronomia que l’envolta, en la que tant els professionals de l’agricultura com els de la restauració fan grans esforços  personals i econòmics per a promocionar un producte i un poble. En aquest sentit, Ferrer ha comentat que “ell (parlant d’Arin) s’ho ha guisat i ell s’ho ha fet. Ni s’han fet votacions per a l’elecció del cartell, ni s’ha parlat de l’homenatge a la família llauradora ni moltes més coses“.
Ferrer afirmava  que a hores d’ara al Consell Agrari Municipal no se li ha informat de molts aspectes de la festa de la carxofa i afegia que “se li va preguntar a Arín de quin pressupost es disposava per a la festa de la carxofa i no ens va contestar”. En opinió de  Ferrer “no ho sabia” , però el pitjor de tot era que tampoc sabia quans diners hi havien per a manteniment de camins, control de plagues, promoció agrària, imatge de l’agricultura benicarlanda a fires com la de FITUR entre d’altres aspectes i en aquest sentit reclamarà que els pressupostos municipals estiguen adequats al moment econòmic que patim però amb responsabilitat i esforç davant d’un sector econòmic tan important per a  Benicarló.

AUDIOS A LA CADENA COPE: