Compromís Benicarló valora molt positivament l’evolució de la Festa de la Carxofa i l’impacte de les noves activitats que s’han sumat a la programació i han sabut donar-li una nova dimensió i apropar la festa a tots els públics i col·lectius.

Bona mostra d’aquesta diversificació d’activitats és el Festival Art&Xoc, impulsat per la regidoria de Joventut, que en la seua quarta edició ha suposat una alternativa musical i festiva dins dels actes de la celebració. De fet, aquesta era una de las reivindicacions històriques de Compromís, que la passada legislatura ja demanava crear alternatives populars perquè totes les persones pogueren gaudir de les jornades.

El Festival Art&Xoc ha aconseguit assolir eixe objectiu de traure la festa al carrer i apropar-la al públic més jove, fent-lo partícip d’una festa on ara tothom té cabuda.

Així, segons Susa Pérez, regidora de Joventut: «el Festival Art&Xoc ha suposat un abans i un després dins la Festa de la Carxofa. Des de la seua implantació al 2016, hem augmentat el pressupost progressivament, el que ens ha permès portar grups de reconegut prestigi internacional. El Festival ja s’ha consolidat com l’opció més alternativa dins els actes i un puntal dins la programació de la Festa de la Carxofa».

«A més», ha assenyalat Susa, «l’Art&Xoc compta amb el valor afegit de haver crescut de la mà de l’entitat jove BloYouth, la qual cosa demostra la gran importància que té la joventut dins el teixit associatiu benicarlando i la seua capacitat per poder programar i oferir actes de tan gran nivell com el Festival d’enguany».