Arran de la polèmica suscitada per les declaracions de Josep Barberà, com a cap de llista i en representació del grup conformat per Compromís i ERPV, vull remarcar el caràcter personal de les paraules que ha generat controvèrsia estos últims dies. Encara que han estat fetes per un integrant de les llistes electorals dels partits, no representen el posicionament del conjunt de l’equip i són fruit de l’autonomia personal de cadascun dels membres del nostre grup fora de l’àmbit polític. Josep Barberà ha ofert unes explicacions que convido a escoltar abans de jutjar i encetar un diàleg i debat com este.

Cal ressaltar que una de les línies bàsiques de treball del nostre grup és la defensa protecció del patrimoni i la història benicarlandes, que són un punt de trobada i d’unió amb la ciutadania i que reforcen la identitat del nostre poble. Són una riquesa que no podem perdre, que hem de mostrar amb orgull al futur.

Però d’igual manera que fem costat a l’herència benicarlanda, també exigim llibertat d’expressió i opinió. Considerem que la pluralitat d’idees i creences és necessària per a construir un poble ric i fort i done encara més valor si cap a eixa fortuna cultural que disposem a Benicarló.

No acceptem que es vulnere el dret universal de la ciutadania a expressar-se lliurement. No aprovem la censura, que ha arribat a la màxima expressió amb la moció enregistrada pel Partit Popular. El PP no pot posar condicions al nostre projecte amb arguments febles i interessats.

No continuarem fent debat polític d’un tema que no té cap contingut polític. Vivim en un estat laic, i per tant, la religió és una opció personal que en cap cas s’ha d’utilitzar com a eina política. Considerem que el Partit Popular està polititzant un sentiment privat d’un sector benicarlando, fent servir l’estima religiosa cap al Crist de la Mar com a eina política. No entrarem en eixe joc, perquè a banda de poc ètic, és innecessari en estos moments. Hi ha molta feina a fer a Benicarló, i ens agradaria que els nostres governants actuaren amb l’energia mostrada esta ocasió cap a situacions injustes que es repeteixen dia a dia al municipi. Nosaltres estem disposats a emprar totes les nostres energies a millorar el nostre poble, deixant de banda atacs improductius i estèrils, treballant i mirant endavant amb el nostre equip; fort, treballador i plural.

Marta Escudero

Candidata a la alcaldía Compromís-Esquerra Republicana Benicarló.