Els diputats autonòmics, Morera i Pañella amb els diputats provincials, Enric Nomdedéu i Emili Altur

El Consell Nacional del BLOC va celebrar dissabte pel matí a València una llarga i productiva sessió de treball en la qual s’han aprovat les bases fixades per l’Executiva Nacional i la comissió de pactes. A més, els valencianistes han aprofitat el matí de treball per a repassar els errors i encerts de la campanya electoral passada, en la qual la Coalició Compromís de la qual forma part el BLOC s’ha convertit en la tercera força política municipal i autonòmica.

El director de campanya, Lluís Miquel Campos, ha explicat en una llarga intervenció l’informe de totes les gestions i problemes amb els quals s’ha trobat Compromís en esta passada contesa electoral. Entre els aspectes negatius, Campos ha relatat que empreses amb les quals s’han treballat han posat traves econòmiques perquè van comunicar a l’organització que, “segons les enquestes del CIS i dels mitjans de comunicació no aneu a eixir”.

Per la seua banda, el secretari general del BLOC i capdavanter de Compromís, Enric Morera ha agraït que l’èxit d’aquestes eleccions ve “del treball de molts anys arrere i de moltes persones que ja no estan entre nosaltres i als quals els devem molt”.

Morera ha reconegut en el Consell Nacional que el camí que s’inicia en esta legislatura “no serà gens fàcil perquè hi ha molts interessos per a desfer-nos com a poble”. No obstant açò, Morera també ha parlat del bon treball en les xarxes socials i la campanya de proximitat, claus de l’èxit d’estes eleccions “en les quals els partits instal·lats en el bipartidisme ens han volgut deixar fora del planeta amb males arts”.

Respecte als pactes locals dels quals es parla tant estes setmanes, Morera ha encoratjat als col·lectius locals a tancar bé els pactes locals, sempre passant per la comissió de pactes creada per l’Executiva Nacional. “Tenim pactes tancats i tenim pendents molts alcaldies que podem aconseguir si gestionem bé els acords i si actuem en clau d’organització”.

I de pactes i de procediments ha parlat el secretari de política municipal del BLOC, Rafa Carbonell, qui ha informat que en la majoria dels llocs on el BLOC pot participar en acords municipals, “els primers contactes estan fets. No anem a dir-li a ningú el que ha de fer però hem de ser coherents en els pactes segons els nostres valors. La comissió ha de rendibilitzar al màxim el nostre resultat i per açò necessitem la vostra col·laboració”, segons va demanar Carbonell als consellers nacionals reunits en el Paranimf de la Universitat Politècnica de València.

Les línies roges aprovades pel Consell Nacional del BLOC són les que ja explicat en els últims dies per l’Executiva Nacional: Pactes de progrés, per la transparència i la democràcia, no amb especuladors ni amb maltractadors de la identitat valenciana. Així mateix, Carbonell ha recordat que els regidors electes del BLOC-Compromís “no estem obligats a entrar en governs i l’única cosa que demanem als nostres companys i companyes amb responsabilitats municipals és que es respecte l’estratègia global del partit perquè des de la comissió de pactes i des de l’executiva no hi ha cap interès en què no s’erosione l’autonomia local dels nostres col·lectius”.

Este posicionament estratègic del BLOC ha sigut aprovat per unanimitat com també hi ha hagut un ampli consens a l’hora d’aprovar la proposta de candidats per a diputats provincials, quedant proclamats Emili Altur Mena per a la Diputació de València i Enric Nomdedéu Biosca per a la de Castelló.

D’altra banda, Morera també ha parlat de l’important que és “començar a treballar per a les eleccions generals perquè poden ser a la tardor i podem aconseguir diputats a Madrid i tenir veus que per fi defensen la nostra terra”. Per eixe motiu, el dirigent del BĿOC-Compromís ha animat als representants de Consell Nacional a seguir treballant “per a consolidar el projecte de Compromís”.

El BLOC JOVE també ha participat en el Consell i Fran Ferri, diputat de Compromís i secretari general dels joves valencianistes, ha assegurat que canalitzarà les inquietuds de la joventut valenciana en les Corts, al mateix temps que ha destacat el treball i el paper actiu dels joves en la campanya electoral de Compromís.