Compromís-Esquerra Republicana de Benicarló, ha fet avui una crida a l’Ajuntament de Benicarló a investigar els pressumptes comportaments racistes i xenòfobs d’un membre de la Policia Local de Benicarló. Aquest agent, ha publicat repetits missatges amb continguts violents, racistes i xenòfobs a través dels seus perfils a les xarxes socials.

La lluita per la igualtat entre homes i dones, la lluita contra les actituds i missatges xenòfobs, la no discriminació per orientació sexual, religiosa, política o ideològica, han de marcar l’actitud i el codi de bon govern de qualsevol administració municipal així com la dels seus treballadors i treballadores, inclosos els de l’Ajuntament de Benicarló. El consistori, a més de comprometre’s amb aquests valors en les seues actuacions i en  la seua relació amb la ciutadania, ha de vetllar pel compliment dels mateixos en aquelles situacions en les quals puga intervenir.

Marta Escudero, portaveu local de Compromís i candidata a l’alcaldia ha assenyalat que “en els últims dies, un membre de la plantilla de la policia local de l’Ajuntament de Benicarló ha fet unes pressumptes declaracions, de manera pública, en les que manifesta la seua opinió racista contra el col·lectiu àrab en general. Basant-se en fets puntuals, els quals considerem condemnables, ha emés amenaces que afecten de manera indiscriminada a tot un col·lectiu. Segons les seues pròpies paraules, esta persona està disposada a actuar com agent de l’autoritat de manera predeterminada contra un col·lectiu determinat de la societat, arribat al punt fins i tot d’amenaces de mort cap a estes persones”.

Cal recordar que la legislació vigent aplica sancions a les persones que inflisquen amenaces dirigides a atemorir als habitants d’una població, grup ètnic, cultural o religiós, o col·lectiu social o professional, o a qualsevol altre grup de persones. Si qualsevol d’aquestes actituds punibles, és efectuada per un empleat públic, si a mes a més aquest ciutadà forma part dels cossos i forces de seguretat, la situació és doblement greu. I es obligació de l’administració a la què pertany actuar de manera eficient per erradicar-la.

Aquestes opinions, vessades públicament per un agent de la policia local podrien embrutar la imatge de tot el cos al qual pertany. Per aquest mateix motiu actuacions concretes, aïllades i reprovables, no ens poden fer arribar a conclusions genèriques negatives cap a tot el col·lectiu de la policia. Per això mateix, és obligació de lAlcaldia salvaguardar  la merescuda honorabilitat i la imatge de tot el cos de  la policia local de Benicarló.

Des de Compromís-Esquerra Republicana observem amb preocupació les pressumptes manifestacions d’aquest agent i com aquestes manifestacions poden tenir reflex en el desenvolupament de la seua tasca com a cos de seguretat del municipio” ha assenyalat Escudero. “Aquest tipus de conductes atempten contra la convivència a Benicarló i no podem tolerar que vinguen des de treballadors públics. És per això que des de la nostra coalició instem l’Ajuntament, mitjançant una moció que serà debatuda al proper plenari, a iniciar una investigació, tramitar expedient disciplinari a l’agent si escau i prendre les mesures oportunes sancionadores en cas que es se’n derive delicte per part del policia local” conclou.

FB_IMG_1424639202829

FB_IMG_1424639184135