Ni els regidors, ni cap representant del grup polític Compromís de Benicarló assistiran al sopar de gala organitzat per a este divendres dins de les festes dedicades a la Carxofa de Benicarló.

Segons la secretària local, Marta Escudero, els motius són ben clars: “el sopar de gala de la Carxofa se celebra per a lliurar el premi de la Carxofa d’Or. Qualsevol persona que vullga acudir a eixe acte, ho ha de fer necessàriament mitjançant el pagament d’eixe sopar, que recordem té un preu gens popular. Amb els temps de crisi actual, queda exclosa d’un acte molt significatiu per a Benicarló una gran part de la ciutadania.”

Segons Marta Escudero: “Els benicarlandos no poden acudir al lliurament de la Carxofa d’Or, però en canvi, es convida molts alts càrrecs polítics que només acudeixen per a la foto i als que poc els importa el nostre poble i els seus interessos. La feina de promoció de la Carxofa de Benicarló per part del Consell Regulador és excel•lent, i per això no volem que actes amb tant de ressò com el premi Carxofa d’Or siguen patrimoni exclusiu d’aquells amb més recursos econòmics”, afegeix la secretària local de Compromís.

Els temps i les situacions canvien, i cal adaptar-se. La societat demana participació i implicació i per tant és just apropar al màxim la festa de la carxofa al poble. “Des de Compromís proposem que el lliurament del premi Carxofa d’Or siga públic i gratuït. Benicarló disposa de molts llocs, com l’auditori o el magatzem de la mar, on perfectament l’acte es pot obrir a tota la ciutadania. Potser hi haurà qui pensarà que l’acte perd lluentor i classe, però nosaltres opinem tot el contrari, no hi ha acte més bonic que aquell que recull el màxim de participació, a més de ser molt més moral i solidari”, explica Escudero.

Per reivindicar este canvi, i que tots puguem accedir per igual a la festa, Compromís ha organitzat per a eixe mateix divendres, amb els diners que costaria al grup polític acudir al sopar de gala, un sopar popular a la nostra seu al carrer de Colom. “Convidem a sopar de manera gratuïta a qualsevol ciutadà del nostre poble que vulga acompanyar-nos. Així tot aquell que vulga afegir-se a la nostra reivindicació d’obrir la festa al poble pot fer-ho acudint a sopar amb nosaltres. El nostre correu electrònic (compromisbenicarlo@gmail.com) i les nostres xarxes socials estan a la vostra disposició per comunicar-nos la vostra assistència”, conclou Marta Escudero.