Divendres passat es va celebrar la taula rodona que portava com a títol “El desballestament de l’Estat del Benestar. Propostes des de les esquerres”. El Saló Gòtic de Benicarló, ple de gom a gom, va acollir diferents personalitats del món de la política que representaven els quatre partits de l’esquerra: Compromís, ERPV, EUPV i PSPV-PSOE. Fran Ferri, diputat a les Corts Valencianes, va ser l’encarregat de representar la coalició Compromís aportant una visió jove i fresca al temps que presentava la ideologia i les propostes de la coalició.

La taula es va desenvolupar d’una manera amistosa i relaxada. Els diferents ponents van comentar la seua perspectiva de la situació actual i els punts de convergència que haurien de tindre els diferents partits d’esquerra. Una de les aportacions més significatives del diputat Fran Ferri va ser “la visió de la diversitat política com a riquesa i com a representació de la realitat social però amb la convergència de l’acord generalitzat en la persecució de qui defrauda”. Va remarcar que “l’esquerra també és regeneració democràtica, des de l’esquerra hem d’impedir que la dreta governe per a les elits i no per a les persones” però també va destacar que “l’èxit de Camps i del PP fins al moment s’ha donat sobretot pel fracàs de les polítiques d’esquerres que han governat i la necessitat d’una vertadera regeneració democràtica des de l’esquerra més progressista”.

Ferri va aportar una visió renovada de l’Estat del Benestar i una opinió crítica tant del desballestament que estem vivint des del govern del PP com des de les falses polítiques d’esquerres que s’han donat amb altres governs. Va afirmar que “l’Estat del Benestar era un pastís gran que es repartia de forma desigual i que no ha sigut fins que aquest pastís s’ha reduït que no hem vist que el repartiment beneficiava només una part de la societat. Aquesta realitat s’ha de canviar per a passar a un repartiment equitatiu i just, governant per al benestar de les persones”.

En acabar la taula rodona va valorar l’experiència com a positiva i es va mostrar satisfet amb les aportacions pròpies i amb les afirmacions de la resta de participants. Considerà l’acte una experiència enriquidora i necessària per a que la gent conega les propostes de tots els partits i les possibilitats de canvi democràtic basat en la justícia social i la igualtat.