Al ple de dijous 25 d’abril es va aprovar per unanimitat dels 3 grups municipals (PP, PSOE i COMPROMÍS) la moció presentada per Compromís on es demanava una millora en la seguretat al camp valencià basada en 3 punts:

Instar al Govern d’Espanya a augmentar el nombre d’agents de la Guàrdia Civil a les zones agrícoles del territori valencià perquè compleixin amb la labors de vigilància del camp i així pal·liar la creixent inseguretat que es viu i que està produint un greu dany per a l’agricultura valenciana.

Reclamar al Ministeri de l’Interior, que a través de la Delegació del Govern, coordine entre els diferents cossos de seguretat – Guàrdia Civil, Policia Autonòmica i Policia Local- mecanismes de vigilància adequats en el camp valencià amb la finalitat de perseguir les pràctiques delictives que s’estan produint i la receptació dels productes i objectes fruit dels delictes.

Instar a la conselleria de Governació a posar mesures mitjançant la Policia autonòmica per controlar les activitats agràries que puguen ser susceptibles de ser receptadores de productes provinents d’actes delictius, així com aquelles altres activitats que estiguen vinculades amb el tractament de materials o productes que actualment són sostrets de masies, magatzems, pous, o sistemes de reg.

FEU CLICK ACÍ per descarregar la moció on demanem la millora en la seguretat al camp.

Així mateix es va decidir donar trasllat d’aquesta moció al Ministre de l’Interior, al Conseller de Governació, alg Grups Parlamentaris del Congrés dels Diputats, als Grups Parlamentaris de Les Corts Valencianes, a la Cooperativa, als membres del Consell Local Agrari i als sindicats Agraris Unió de Llauradors, AVA-ASAJA, UPA

D’altra banda el PP va rebutjar la moció presentada pel PSOE (i recolzada per COMPROMÍS) on es demanava un conveni de col·laboració amb CÀRITAS, per tal que es destinara el 1’5% dels romanents de 2013 a aquesta associació benèfica.

ESCOLTA ACÍ l’àudio del Ple del 25/04, part 1

ESCOLTA ACÍ la segona part de la intervenció al Ple